mysig morgon=)

Ställde klockan extra tidigt idag för att hinna gå upp innan johan o göra scones , brygga kaffe m.m!
DET vet jag är en perfekt alla hjärtans dag present till min gubbe... han lever för sina frukostar!
men han vaknade innan mig ändå=((.. men blev väldigt rörd över att jag ställt klockan för att hinna före han=)
Fick "tvinga" han o sitta i soffan o kolla på tecknat medans ja grejja o dona!

nu e väl inte jag nån "bullmamma" precis... har inte gjort scones på säkert 5 år.. o den gången tror ja inte ens dom gick o äta?
så idag va ja såå noga o följde receptet efter punkt o pricka.. tog mindre mjölk än vad det stog i receptet.. men fick ändå det till o bli nån lös kladdig sörja?
så står det senare i receptet , dega ut degen till platta runda kakor ,  men allvarligt? hur ska man kunna "dega" med nått som är flytande??
Ja ja.. hällde på lite mer mjöl.. dom blev väl sådär halv lyckade.. men gick o äta!!  tanken bakom va ju fin försökte jag förklara för johan när han satt o försökte gräva bort mackan från gommen med fingret!


nu e de jobb resten av dagen! hoppas de kommer lite trevligt folk o tjata me=))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0